Rzecz o jajku


馃Jajko jest spoko mimo tocz膮cych si臋 od lat kontrowersji wok贸艂 niego.聽

馃Mo偶ecie zje艣膰 do 7 jajek w tygodniu, je艣li jeste艣cie zdrowi. Udowodniono, ze to cholesterol produkowany przez Nasz organizm ma kluczowe znaczenie, je艣li zjadamy go wi臋cej Nasz organizm b臋dzie produkowa艂 mniej.聽

馃W przypadku os贸b cierpi膮cych min. na choroby uk艂adu kr膮偶enia wci膮偶 jest wiele pyta艅 dotycz膮cych "bezpiecznej" ilo艣ci spo偶ywanych jaj.



Pytanie z 偶ycia wzi臋te聽馃槂 Do zadawania, kt贸rych r贸wnie偶 Was zach臋cam聽馃檪


Co z surowymi jajkami? Czy przyswajaj膮 si臋 najlepiej i czy szybciej na nich zbuduje si臋 mas臋 mi臋艣niow膮?


馃Najlepiej przyswajalne s膮 jaja gotowane na mi臋kko przez ok. 4 minuty. Gotowanie ich d艂u偶ej ni偶 10 minut spowoduje straty witamin i warto艣ci od偶ywczej nawet o 40%.

馃Pomijaj膮c ewentualne ryzyko zara偶enia salmonell膮 surowe jajka zawieraj膮 awidyn臋, kt贸ra jest antagonistyczna w stosunku do witaminy H (niedobory mog膮 powodowa膰 min. zmiany sk贸rne, problemy jelitowe i b贸le mi臋艣niowe). Kr贸tka obr贸bka termiczna zneutralizuje awidyn臋 i zwi臋kszy przyswajalno艣膰 bia艂ka.

馃Jedzenie jajek na surowo wcale nie zwi臋kszy przyrostu masy mi臋艣niowej ( tak samo jak zreszt膮 spo偶ywanie niesamowitych ilo艣ci ka偶dego innego bia艂ka).

1 wy艣wietlenie0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie